FLOW - THE NEW BALANCE

A 2019-es Design Hét helyszíne volt a Werk Akadémia. A Flow - The new balance –téma keretében a divat, a művészet, valamint a világ éppen aktuális megváltásának témáit jártuk körül.

Pálffy György építész egy olyan márkát mutatott be, amelynek a természettel való harmonikus együttműködés a lényege. A MUJI-ról van szó, amely ma több mint 7000 különböző terméket forgalmaz világszerte az élelmiszertől az előre gyártott házig. A Werk minden szakán központi helyen van a brandépítés, a márkahasználat viszonylag újkeletű témájáról tegnap este jó hangulatú, nyitott eszmecsere zajlott. 
A Csalár Bence divatújságíró oktatónk moderálásával lezajlott beszélgetés egy olyan témáról folyt, amire lassan a tökéletes kiüresedés vár, annyit beszélnek róla és annyira nem történik vele kapcsolatban semmi érdemleges. Eldobjuk-e a műanyagot? Hype vagy jogos mozgalom a műanyagellenesség? A műanyag zacskók, szívószálak elleni hadjárat a lelkiismeretünk megnyugtatását szolgáló pót- vagy érdemi cselekvés? Bőr vagy vegán bőr? Egy ruhadarab vásárlásakor kötelesek vagyunk-e tudatában lenni a textilipar jelentős környezetkárositó hatásának? Cakó Kinga, a CAKÓ márka tervezője, Mengyán Eszter, a Mengyán Eszter - Holy Duck bloggere, Zalavári József formatervező, Horváth Levente klímaszakértő többek között a divatipar duzzadó fogyasztásának hátrányait, az ezzel szembeni egyensúly kialakitásának lehetőségeit boncolgatták nem minden szenvedély nélkül. Marjai Judit vizuális performansza a klímaszorongás keretében a régi ruhadarabok újbóli viselésére szólított fel.